CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

06 November 2008

:: NyaWaKu ::

Assalamualaikum sume!

ngah watpe?? hehe..komfem ngah bace blog aku kan?? tol x?? haha..
hmmm....
2-3hr nie..aku asyik rase cam x sedap bdn jer..pening2 la...cam demam tp x dmam pn..tataw la nape tah..
elok2 aku ngah sht2 sblm ni...siap leh ketawa2 x ingat mati(asyik ingat dunia jerr..)..
tup2, Allah tarik nikmat tu skelip mate jer..hurm~

tetibe aku terpikir...kalo die nk tarik nyawa aku pn..ble2 mase pn die bleh tarik, kan?
bile2 tu..mksdnye x kire la kite ngah wat mende elok ke x..
ye la..kite ni..kalo Allah nk amik nyawa kite..die x kire la kite ngah watpe pn time tu..
kite pn x taw kan bile kite akan meninggal..entah time kite ngah sdap tdo ke..ngah mkn mcD ke...ngah men Futsal ke...ngah jogging ke..ngah SMS ke..x pn ngah ber YM..huhuhu...

kalo kite meninggal time ngah wat amal ke xpe la. Syukur la sesangat..
Mesti best kan kalo kite dapat meninggal time ngah smayang ke..ngah puase ke..ngah wat haji ke..ngah dgr cramah ke....kan? hurm~

Pa pe pn..kite leh doa utk meninggal dlm keadaan beriman...
tp..lg bgs kalo kite susun je jadual harian kte dgn melakukan aktiviti2 yg berfaedah n bwk kebaikan...tol x??

Inna solati..wanusuki, wa mahyaya..wamamati.. LillahiRabbil’alamin
Sesungguhnya, solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku.. hanyalah kerana Allah
Amin..amin..amin…


mintak2 la aku mati dlm tgh beramal, dlm cintaku menggunung pada Allah.. bukan time bermaksiat.. Na’uzubillah..

Semoge hati aku ni berada dilandasan yg Allah perintahkan. Selama-lamanya.

Duhai hati.. Semoge aku dpt jage ko sbaik2nye

Moga amal seiring kata.

amin.amin.amin...

(ngah ingatkn diri sendiri ni sbnrnyerrr...hati ni kan, kalo x slalu diingatkn..lalai la die.. name pn manusia kan..hurm~)

(*_*)

Wassalaam...



2 comments:

m taufiq a aziz said...

ko kena sindrome fyp kot hahaha....

Ema (^-*) said...

a ah. Aku rasa pun mcm tu