CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

21 February 2009

:: LeSs thaN 24 hours ::

Assalamualaikum...

smalam ktorg btolak dlm kul 4.30 ptg...

harini smpai kat shah alam dlm kul 8.30 pg...

makne nye..aku sempat dok kat umah(serdunk) x smpai 24 jam...
huhuhu...

xpe2...yg penting rindu dah terUbat..hehehe!

sMalam..smpai2 je..bukak2 pintu...
dgr mk ckp dgn hi-pitch nyerr...
"MINAH REMPIT dah blk!!!!!!"

hahaa...am i a MinahRempit???
no..no..no...
i dun think so..
not really rempit lah..
just bawak laju sket jer dr abah biase bwk..
hehe!

actually, dorunk x kasi aku blk umah nek moto..
bahaye katenye..
hurm~
tp..niat aku mengatasi segala2nya..
sori mak! hehe...

alaa..aku bkn ape..
abah x brape sht..cam ralat lak rase kalo x blk minggu nih..
nxt week maybe x sempat nk blk sbb ade oral test..
tp tgk lah..kalo aku rase nk blk..aku redah je..
kan dah tau jln...hehe..

kete + lori...
takut mmg takut..tp smpai bile?
xpe la..bg aku..ajal maut dtangan Allah..
kalo nk jd pape..kat mane2 pn bleh jd..
so aku tawakkal je la..
yg penting DOA..
doa aku+mak+abah+sesape je la...

mcm smalam..
kalo tgkkn keadaan langit kul 3-4 tu..
giler ah..gelap cam btol2 nk ujan..
nmpk cam dah xde pluang dah nk blk umah time tu..
tp..
aku doa jugak..mintak izin dr Dia..baikkan cuaca..dlm doa tu jugak aku ade selitkan niat sbnar aku nk blk rumah..
niat suci+murni..hehe..
tup tup..
time ktorg nk btolak kul 4 lebey tu...
cuaca yg mmg gile nye mcm nk ujan tu tetibe panas balik..
Alhamdulillah..syukur sgt2..
ya Allah...time tu ak rase aku la org plg bhagie..hihihi...

smbg blk citer kat umah..

ptg smalam aku byk tul borak2 ngan mak ngan abah..
hehe..mcm2 citer kuar..
dr pasal abah yg tgh menahan skt...pasal mkn...psl M.E.R.E.K.A...psl K.I.T.A...pasalK.A.M.I, sampai lah pasal politik..hahaha!
aku ngan abah mmg ske sgt borak psl politik..
walopon kengkadang aku rase bosan ngan keadaan politik negara kte skang nih..
but..it can be a good topic to be discussed when i'm with him..
hehe..

mlm nye..mak ajak g pasar mlm..cr brg dapur..
sjak abah x brape sht nih..
mak dah ssh nk g mane2..
dlu..abh yg slalu g kdai bli brg2 dapur..tiap2 hr..
skang dah x dah..
abah nk bwk moto pn dah x larat..
so kalo mak nk bli brg..mk akn follow along g Econsave every weekend..
(along mmg pegi ctu tiap2 minggu..brg kat situ murah2)

aku sebenanye dah x ingat bile last aku g pasar mlm tu..
dah lebey stahun kot..ke dah 2 thn..aku pn x ingat..haha~
(rindu giler nk g pasar mlm tu)

so nk djadikan citer..smalm aku terserempak ngan 3 org member lame time skola2 dulu..

mule2..ngan Al-Hadi Firdaus..
die stadi kat jepun skang..
ktorg slalu gak la borak kat YM..
jumpe blk pn kat frenster..
die klasmet aku time darjah 6 dlu..
haha..lame tol x jumpe..(plg kurg pn 6 thn dah kot)
terkejut gak smalam bile die tego..huhu!
(x sgke lak die leh cam muke aku)
smpt la mak aku borak sket2 ngan die..

pastu jalan2 lg...

tetibe ade sorg guy ni dok tersenyum kat aku..
mak aku prasan gak..
rupe2nye..
kwn aku lg sorg..huhu..
Abu Bakar Osman..
tu rasenye name dier..
huhu..aku pn x ingat sgt..tp knal la muke dier..
dlu tetiap jumaat nmppk die lalu kat tepi umah aku..
g smayang kat msjd..
bgs bdk nih..rajin ke masjid blakang umah aku tu..
tp aku malu ah nk tego..
so bia je la..
aku bls je senyuman die tu..
sbb tataw nk ckp pe ngan die..
hehe...

then..mak aku tanye..
"ramai tul kwn ko kat pasa ni ek? tp sume laki..xde kwn pompuan ker?"
alaa mak..
dah kwn pompuan tanak g pasar nk wat camne? hihihi...

ngah on da way nk blk..
aku trnmpk sorg lg member skolah aku..
ah~ha..
yg ni br pompuan..
name die bia lah dirahsiakan..hehe..
nmpk die nek moto ngan bf..
aku cam nk tego..
tp cam mls plak..
hihi..
sbb pakwe die ade kat sblah..
well..aku kan pemalu..(1 penipuan)
wakakakaaaa....

blk pasar..
mkn2 sket..borak2 sket..tgk tv ngan mak sampai aku tertido kat ruang tamu..

(mak tgk tv + tv tgk aku..huhu..)

mak kejut..
n aku dgn mamai nyer..
tros msuk bilik mak+abh..
(mak dah siap bentang tilam kat tepi katil...)
mak pn teman aku tdo kat bwh tu skali...
hehe..dah lame x tdo ngan mak..
BEST taw tdo ngan mak...feel die len sket..
kalo x cayer..cube la..hehe..
(tp sian kat abah sbb kne tdo sorg2 ats katil)

tetibe rase rindu lak nk kne suap mkn..
hahaha..
(rasenye smpai skolah menengah pn aku kne suap lg..hihihi..tu yg wat bertmbh selera aku --> 'sihat')
time skang pn ade lg sebenanyer..hihihi..tp dah jrg laa..
alang2 mak suap ank2 buah aku..aku pn menyelit ah skali..hehe!
lantak ah korg nk kate aku manja ke mengade ker..
wuteverrr...
yg pntg aku gumbiraaa..korg pedulik hape?
LaLaLaaa...
well..air tgn mak ni len taw! hehe..

mak, abah...

sy syg abah ngan mak sgt2 sebenarnye...
thanks sbb besarkn sy dr kecik smpai besar gedabak camni...
jasa mak ngan abah xkn sy lupakan..insyaAllah..
sy hrp sy dpt bls jasa kalian sblm sy sendiri menutup mata..


doakan aku menjadi anak yg SoLeH...

p/s:
kdg2 kte x sdar yg kte ngah wat dosa ngan parenz kte..
bg kte mgkn ia mende kecik..
tp bg dorg?? hurm~
aku ngaku..br2 ni aku ade terhiris prasaan dorg..
"maafkan sy mak..abah.. sy akn try x wat lg.."
maceh sbb maafkn sy..hehe!

Wassalaam...

6 comments:

cekkeya said...

wah...gg...nama kawan2 ko...mmg beriman btul nama..

Abu Bakar Osman..Al-Hadi Firdaus

hahahah

mode gedix dh dtg...(smbil kelip2 mata)

:: G~JIE :: said...

hak hak..

ko nk knal ngan yg mana satu yan??

jap ek!
aku ade sorg lg kwn yg name dier leh kate beriman gak ah
nk ke??
kalo nk pvt msg aku keyh!
hehehe..

p/s:
ko kalo knal ngan dier yan..
mmg 'afdhal' btol lah..

hak hak hak...

Arihana said...
This comment has been removed by a blog administrator.
nadirahliyana said...

hepp..
kalo lg skali naik moto blk rumah..
siaplah k.jie!

:: G~JIE :: said...

hehe!

nk siapkan pe yangg??

siapkan keje skolah i ker?

LaLaLaaaa....

nadirahliyana said...

buat bo*oh plak..
haha...
habislah p.ngah kerjakan